Terug naar overzicht
28 nov. 2023 - Marktconsultatie

Marktconsultatie Hardware document- en ID fraude

Gemeente Venlo
Omschrijving
In de publiekshal van het Stadskantoor van de gemeente Venlo worden tal van producten en diensten geleverd waarbij het vaststellen van de identiteit cruciaal is. Zo ook het beoordelen van de authenticiteit van een brondocument. Denk bijvoorbeeld aan een eerste inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) vanuit het buitenland of de aanvraag van een reisdocument. Het risico op documentfraude en Identiteit(ID)-fraude is de afgelopen jaren toegenomen. Valse documenten zijn steeds lastiger te onderscheiden van authentieke documenten. Daarnaast worden fraudeurs steeds creatiever, vaak geholpen door technologie zoals bijvoorbeeld “photo-morphing”. Daarmee wordt ook het risico van look a like fraude steeds groter. Documentscanners en gezichtsvergelijkingscamera’s helpen de medewerkers van de afdeling levenszaken bij het bepalen van de authenticiteit van documenten en de identiteit van personen. Via deze marktconsultatie wenst de gemeente Venlo informatie in te winnen vanuit de markt om te komen tot een geschikt programma van eisen die aansluit bij de huidige marktsituatie en welke gebruikt kan worden bij een mogelijk op te starten openbare aanbestedingsprocedure ter selectie van een opdrachtnemer.

Details

Type opdracht
Leveringen
Trefwoorden
Hardware document- en ID fraude, gezichtsscanner, reisdocumentenscanner, A4 scanner
Hoofdopdracht (CPV-code)
30216110-0 Scanners voor computergebruik
Plaats van uitvoering (NUTS-code)
Noord-Limburg (NL421)
TenderNed-kenmerk
439410
Referentienummer
93597
PB/S nummer
725385-2023
Europees of nationaal
Nationaal

Planning

Sluitingsdatum marktconsultatie
12 jan. 2024

Gerelateerde publicaties

Geen