Storing in TenderNed of eHerkenning: dit kunnen ondernemers doen

Door onderhoud of storingen kan TenderNed tijdelijk beperkt of niet beschikbaar zijn. Het kan ook voorkomen dat u niet kunt inloggen door een storing bij eHerkenning.

Storingen in TenderNed

Ervaart u problemen met TenderNed? Kijk dan op de homepage van TenderNed of op ons X-account. Daar melden we storingen die bij ons bekend.

Meld een storing

Staat er nog niets op de site of Twitter, maar merkt u toch dat iets niet goed werkt? Meld dat dan alstublieft bij onze Servicedesk. Dat kan op één van de volgende manieren:

Dan kunnen wij de storing zo snel mogelijk oplossen.

Gebruik de chatfunctie bij storingen

Als er een storing is, of een andere calamiteit, dan kunt u tijdens kantooruren ook chatten met onze Servicedesk. Wanneer de chat actief is dan staat hij zowel op de site, als in de applicatie.

Ondernemer met een deadline? Meld storing ook bij de aanbestedende dienst

Kunt u zich door een storing niet op tijd inschrijven of aanmelden op een aanbesteding? Meld dat dan bij de aanbestedende dienst. Zij kunnen ervoor kiezen de deadline te verschuiven, zodat niemand benadeeld wordt door de storing. Daarvoor moeten ze wel weten dat er een storing was, en TenderNed vragen de sluitingstermijn te verlengen.

Wat gebeurt er bij een storing: 

  • Als er een storing in TenderNed is vastgesteld, informeert de Servicedesk van TenderNed aanbestedende diensten van wie de inschrijftermijn binnen een uur sluit.
  • Na afloop van de storing biedt TenderNed deze aanbestedende diensten de mogelijkheid om de sluitingstermijn te verlengen. Dit doen we alleen als een van de getroffen aanbestedende diensten erom vraagt. Alleen in dat geval ontvangen de procesleiders van betrokken ondernemingen een bericht van TenderNed.
  • Besluit de aanbestedende dienst van uw aanbesteding vervolgens de sluitingstermijn te verlengen, dan ontvangt uw procesleider hiervan bericht. U heeft dan iets meer tijd, en kunt alsnog uw inschrijving of aanmelding versturen.

Gepland onderhoud en opgeloste storingen bekijken

  • Op de onderhoudskalender staat wanneer we onderhoud hebben gepland. 
  • Na afloop van een storing vindt u in het storingsoverzicht de begin- en eindtijd van de storing met een korte toelichting.

Storingen met eHerkenning, inloggen lukt niet

Het kan voorkomen dat het u niet lukt om in te loggen. Bijvoorbeeld omdat er een technisch probleem is. Check dan bij de leverancier van uw eHerkenningsmiddel of daar een storing is.

Als het probleem dan niet is opgelost, dan kunt u bij TenderNed eenmalig een TAN-code opvragen om mee in te loggen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de link “Problemen met eHerkenning” en volg de instructies.

Naar boven
Logo Rijksoverheid - Naar beginpagina van Tenderned.nl